Services

Individuele begeleiding

Afvallen kan op veel manieren. Je kan een van de populaire diëten volgen die beschreven staan in vele boeken en tijdschriften of je kan gebruik maken van allerlei afslankproducten en methoden die snel resultaat beloven. Nadeel van deze diëten en afslankproducten is dat als je er mee stopt, je in veel gevallen weer terug valt naar uw oude gewicht. Bovendien, als je dit vaker doet, kan je zelfs nog zwaarder worden als gevolg van het bekende jojo-effect. Indien je wilt afvallen en je gewicht wilt behouden zal je moeten werken aan de oorzaken van het overgewicht. Je voeding, voedingsgewoontes en soms je leefwijze blijvend moeten aanpassen. Dit lukt alleen als het past bij je persoonlijke situatie. Je moet het niet als een dieet ervaren, maar iets van je zelf, een blijvende gewoonte. Deze verandering is niet makkelijk, maar ik kan je daarin begeleiden. Mijn begeleiding is individueel en is persoonlijk gericht. Zo is het mogelijk om ons te focussen op je situatie en om persoonsgericht begeleiding te geven bij veranderingen. Dit is de enige manier om het resultaat ook te behouden. Tijdens de individuele begeleiding gaan we samen doelen stellen, plannen maken, acties ondernemen, belemmeringen wegwerken, successen vieren, onderliggende patronen veranderen, volhouden en nog meer succes behalen!

Groepsbegeleiding

Vind je moeilijk om alleen af te vallen of lijkt het je leuk om met je lotgenoten samen een traject aan te gaan om af te vallen? Dan is mijn groepsbegeleiding ideaal voor jou. Samen activiteiten doen, ideen uitwisselen, zorgt voor een betere motivatie. Over het algemeen wordt er meer energie en tijd in een traject gestoken dan wanneer men individueel aan de slag gaat, daardoor zijn de resultaten beter! Bij groepscoaching kun je terugvallen op elkaar. Door bijvoorbeeld het aanmaken van een groepsapp kun je elkaar motiveren wanneer dat nodig is. Wissel recepten uit of eet eens samen als dat zo uitkomt. Misschien kun je samen iets aan beweging gaan doen of naar de sportschool gaan. Samen naar een doel toe werken heeft veel voordelen, samen sta je sterk! De basis van al deze trajecten is het aanleren van een gezonde levensstijl, gedragsverandering en het maken van bewuste keuzes We gaan samen onze doelen bepalen en zorgen dat we op een gezonde manier afvallen. Minimaal deelname 4 maximaal 6. Toaal bijeenkomsten 6 keer per 2 uur.

Advies & Consults

Afspraak in de praktijk, bij jou thuis, telefonisch of online (email of Skype) Ik analyseer je voedingspatroon door middel van het afnemen van een voedingsanamnese, Ik analyseer ook jouw leefstijl, Ik vraag jou een voedingsdagboek van 7 dagen bij te houden. Op basis van alle informatie maak ik een passend voedingsadvies Er wordt gekeken wat er beter kan maar zeker ook wat er al goed gaat! Wat doen we tijdens een consult? Een consult duurt 30 tot 45 minuten. We bespreken het ingevulde intakeformulier samen met jou. We stellen samen doelen op. Doelen kunnen puur leefstijl gerelateerd zijn, maar er is ook ruimte voor andere doelen. Tijdens de volgende consulten geef ik je tools en informatie over gezonde voeding en leefstijl. Ik help jou de opgestelde doelen te behalen!

Voorlichting

Voorlichting geven over gezonde voeding op basisscholen, voorgezetonderwijs, gemeente bedrijven, familie, collega`s, projecten m.b.t. afvallen. Voor een gezonde leefstijl kunt u zeker bij mij terecht. Fit met voeding op de werkvloer Ligt het ziekteverzuim binnen jouw organisatie te hoog? Hebben werknemers veel fysieke klachten? Ik geef workshops, kantine checks, voedingsadvies en presentaties aan die het ziekteverzuim tegen gaan en de leefstijl van werknemers aanpakken. Een programma op maat, met als doel fitte en vitale werknemers voor jouw organisatie! Voeding op school Het is belangrijk dat de leerlingen fit en actief zijn en lekker in hun vel zitten. Gezond eten en voldoende bewegen is daarvoor erg belangrijk. Een hapje kan jouw school helpen om de kinderen op leuke wijze het plezier in gezond en fit leven te laten zine! Bel of boek een afspraak voor verdere informatie.